English

برگزاری هفدهمین دوره مسابقات برنامه‌نویسی ACM-ICPC دانشگاه امیرکبیر

سینا ملکوتی بیان داشت:هفدهمین دوره مسابقات برنامه‌نویسی ACM-ICPC دانشگاه امیرکبیر امسال در تاریخ12 آبان برگزار خواهد شد.

برگزاری هفدهمین دوره مسابقات برنامه‌نویسی ACM-ICPC دانشگاه امیرکبیر

به گزارش خبرگزاری موج، دبیر انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات امیرکبیر در گفت و گویی بیان داشت: مسابقه برنامه‌نویسی ACM-ICPC (مخفف شده‌ی مسابقه‌ی بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی) شامل  سلسله‌ مسابقاتی‌ست که به صورت مرحله‌ای و به منظور کسب سهمیه برای حضور در مرحله‌ی جهانی این مسابقه، صورت می‌گیرد واین مسابقه بین تیم‌های دانشگاهی برگزار می‌شود و اصلی‌ترین شرکت کنندگان آن، دانشجویان رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و ریاضی هستند.

وی گفت: این دوره از مسابقه طبق روال سال‌های اخیر در سطح بین‌المللی به طور هم‌زمان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای شرکت دانشجویان داخل کشور و تعدادی از دانشگاه‌های برتر قاره اروپا برگزار خواهد شد.

ملکوتی افزود:این دوره از مسابقات برنامه‌نویسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری دانشگاه KTH Royal Institute of Technology سوئد و دانشگاه university of munich  آلمان برگزار می‌شود.

دبیر انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات امیرکبیر گفت:مسابقه به طور همزمان مولتی‌سایت -از سه سایت تهران، مونیخ آلمان و استکهلم سوئد برگزار می‌شود.

وی افزود:روند کلی این مسابقه بدین صورت است که شرکت کنندگان در قالب تیم‌های سه نفره در یک سایت بدون ارتباط با محیط خارجی قرار می‌گیرند و به هر تیم یک کامپیوتر داده می‌شود. شرکت کنندگان پس از حل هر سوال، پیاده‌سازی پاسخ را به یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی رسمی مسابقه (معمولاً C، C++ و Java) به منظور بررسی، برای سیستم داوری ارسال می‌کنند.

ملکوتی اظهار داشت:تیم‌ها بر اساس تعداد سوالات حل شده، جریمه‌های ارسال پاسخ نادرست و زمان حل سوالات رتبه‌بندی می‌شوند. شرکت‌کنندگان می‌توانند جدول رده‌بندی لحظه‌ای را تا قبل از پایان مسابقه به صورت زنده مشاهده کنند.

 

وی افزود:مسابقه برنامه‌نویسی ACM-ICPC از سال ۱۹۷۰ برگزار شده و اکنون به عنوان معتبرترین و مهم‌ترین مسابقه‌ی برنامه‌نویسی دنیا شناخته می‌شود. این مسابقه زیر نظر «انجمن ماشین‌های محاسباتی – ACM» که معتبرترین انجمن جهان در رشته‌های علوم و مهندسی کامپیوتر است برگزار می‌شود. در سال گذشته میلادی ۴۰۲۶۶ دانشجو از ۲۷۳۶ دانشگاه و ۱۰۲ کشور جهان در این مسابقه شرکت کرده‌اند. حامی رسمی این مسابقات از سال ۱۹۹۷، شرکت IBM می‌باشد.

ملکوتی خاطرنشان کرد:دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) قدیمی‌ترین دانشگاه صنعتی کشور و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ایران و منطقه است و دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات آن در سال ۱۳۶۸ تاسیس شده است.

برگزارکننده‌ مسابقه‌ برنامه‌نویسی دانشجویی ACM دانشگاه صنعتی امیرکبیر، انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. همچنین گروه ICPC دانشکده مهندسی کامپیوتر در برگزاری این مسابقات همکاری می‌کنند.

شرکت آسان پرداخت حامی انحصاری هفدمین دوره مسابقات بین المللی برنامه‌نویسی امیرکبیر  خواهد بود .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه