English

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان:

ثبت‌نام مراسم اعتکاف در اصفهان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و همراهی رابطان ستادهای اعتکاف در شهرستان‌ها برای امسال ثبت نام اعتکاف در اصفهان کاملا الکترونیکی انجام می‌شود.

ثبت‌نام مراسم اعتکاف در اصفهان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی در جمع رابطان ستادهای اعتکاف شهرستان‌های استان اصفهان با بیان اینکه اعتکاف یک عبادت کاملا فردی است و در مقوله ارتباط فرد با خدا تعریف می‌شود اظهار داشت: درست است که اعتکاف یک عبادت فردی است ولی با توجه به رشد قابل توجه طی سنوات گذشته و استقبال گسترده عمومی از این مراسم معنوی، بر همگان واضح است که وقتی رفتاری فردی در قالب پدیده‌ای اجتماعی و جمعیتی بروز و ظهور کند، از آنجا که هیچ حرکت اجتماعی بدون لحاظ نظم و قانون و مقررات پایدار نمی‌ماند بنابراین ساماندهی اعتکاف در شرایط کنونی به منظور پایداری این حرکت ارزشمند ضروری است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی متولی اجرای مراسم اعتکاف نیست بلکه عهده‌دار نظارت، هدایتگری و سامان بخشی بر این امر مهم است، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با تشکیل ستاد اعتکاف ضمن برنامه‌ریزی در زمینه ساماندهی و نظارت، می‌بایست نقاط قوت را بررسی کرده و در حد توان مجریان را مورد تشویق قرار دهد و از سوی دیگر نقاط منفی را نیز متذکر شده و در جهت شناسایی، کاهش و رفع آسیب‌ها قدم بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بر مردمی بودن و مردمی ماندن اعتکاف و همچنین حمایت از مجریان این مراسم تاکید کرد و گفت: اعتکاف آن‌قدر ظرفیت و همچنین مخاطرات پیدا و پنهان دارد که اگر متولیان اجرای اعتکاف متوجه آن شوند، بیش از گذشته با سازمان تبلیغات اسلامی همراهی خواهند کرد.

وی راه‌اندازی سامانه جامع ثبت نام معتکفین را یکی از بسترهای مورد نیاز برای مدیریت مطلوب اعتکاف بیان کرد و افزود: سال گذشته این سامانه در استان اصفهان به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و همراهی رابطان ستادهای اعتکاف در شهرستان‌ها برای امسال ثبت نام کاملا الکترونیکی انجام خواهد شد.

اروجی اخذ اطلاعات و آمار دقیق برای مدیریت و نظارت بهتر و همچنین تسهیل در امر ثبت نام معتکفین در سال‌های آینده را از اهداف راه‌اندازی این سامانه برشمرد و گفت: شاید ورود اطلاعات توسط افراد، مجریان و رابطان مساجد برای سال اول کمی سخت به نظر بیاید ولی در سال‌های آینده تنها با وارد کردن کد ملی، افراد می‌توانند به راحتی و در کمترین زمان بر اساس ظرفیت مساجد، ثبت نام کنند.

وی گزارش‌گیری دقیق و به روز از میزان سن، تحصیلات، جنسیت، شغل و غیره را از دیگر مزیت‌های این سامانه عنوان کرد و گفت: داشتن اطلاعات و آمار دقیق، ستاد اعتکاف را برای برنامه ریزی بهتر و جامع تر کمک می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه