English

حجت‌الاسلام محمدیان:‌

مشکلات کشور به دست نخبگان دانشگاهی حل می‌شود

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فاخرترین مجموعه کشور دانشگاه ها هستند و اگر قرار است مشکلات کشور حل شود، توسط مجموعه نخبگان دانشگاهی انجام می‌گیرد.

مشکلات کشور به دست نخبگان دانشگاهی حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام محمد محمدیان در نشست تخصصی بررسی مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها در آغاز سال تحصیلی جدید، در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری گفت: فاخرترین مجموعه کشور دانشگاه ها هستند و اگر قرار است مشکلات کشور حل شود، توسط مجموعه نخبگان دانشگاهی انجام می گیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری بر حفظ روحیه انقلابی و حمایت از نیروهای انقلابی در دانشگاه‌ها همیشه تاکید دارند.

وی در ادامه دوره مسئولیت روسای دانشگاه‌ها را فرصتی برای خدمت بیشتر و بهتر به دانشجویان و مردم ایران دانست و گفت: اگر بین امانت‌های جامعه درجه‌بندی داشته باشیم، سنگین‌ترین امانت بر دوش روسای دانشگاه‌ها است.

محمدیان گفت: دانشگاه‌ها باید نرم‌افزاری تهیه کنند تا بتوانند به بهترین نحو با مراکز خارج از دانشگاه ارتباط برقرار کنند، همان‌گونه که از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود مشکلات جامعه را حل کنند، معضلات این مراکز علمی نیز باید به دست فرهیختگان و دانشگاهیان حل شود.

وی افزود: گاهی اوقات وزنه مباحث سیاسی به قدری سنگین می‌شود که قدرت تصمیم‌گیری را از مسئولان سلب می‌کند البته دانشجویان باید از درک صحیح و بالای سیاسی و فرهنگی برخوردار باشند؛ اما این مساله که همه تحلیل‌ها و گزینش‌ها با نگرش سیاسی باشد، به بحث مفید و کاربردی بودن دانشگاه لطمه می‌زند.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ماموریت اصلی دانشگاه‌ها تربیت نیروهای ماهر برای حل مشکلات کشور است و کسانی می‌توانند این مشکلات را حل کنند که بینش فرهنگی و سیاسی صحیحی داشته و دلبسته جامعه خود باشند.

وی در پایان سخنان خود به روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری توصیه کرد ما نسبت به همه دانشجویان مسئولیت داریم و نیروهای انقلابی در دانشگاه‌ها باید احساس امنیت کنند و حمایت شوند و از تجربه‌های مسئولان دانشگاهی برخوردار شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه