English

خداکرمی در گفتگو با موج؛

نهادهایی رسیدگی کننده به معتادان متجاهر نیاز به ارزیابی مجدد دارند

از بین رفتن معتادان متجاهر تنها با ساخت گرمخانه توسط شهرداری و جمع آوری آنها صورت نمی گیرد برای حل این مشکل نیاز به حرکت فراسازمانی است.

نهادهایی رسیدگی کننده به معتادان متجاهر نیاز به ارزیابی مجدد دارند

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران ری وتجریش در مورد معتادان متجاهر به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج گفت: حدود یک ماه است که شورا  کار خود را شروع کرده است  و دغدغه بسیاری از اعضای شهر برای ورود به شورای شهر این بود که شاهد دیدن چنین مسائلی در شهر نباشیم و امید داریم که  بتوانیم این مسائل را با مدیریت شهری حل و فصل کنیم .  

رئیس انجمن مامایی ایران ادامه داد: بحث معتادان و متجاهرین بحثی چند بعدی است و نباید انتظار داشت که تنها شهرداری این مساله را حل و فصل کند . نباید اینها را فقط به گردن شهرداری انداخت و انتظار داشت که  فقط شهرداری بتواند گرمخانه هایی را درست کند و آنها را جمع آوری و اسکان دهد و یا توانمندشان کند. قطعا باید همه نهادها دست به دست هم دهند و این معضل را برطرف کنند.

خداکرمی ادامه داد:  هر معتاد متجاهر چند پرسش را در ذهن تداعی می کند اینها از کجا آمده اند، پدر چه کسانی هستند، همسر چه کسانی هستند، خانواده آنها چه شرایطی را سپری می کنند خانه و زندگی آنها کجاست و وجود این افراد در خیابان چه آثار مخرب ذهنی بر رهگذران می گذارد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران  با اشاره به اینکه برای حل این مشکل باید سه بحث را پیش گرفت افزود : سه موضوع باید به عنوان اصل راه مد نظر قرار گیرد . یکی پیشگیری از اینکه خانواده های ما دچار چنین آسیب هایی نشوند و راه های اعتیاد را تا جای ممکن بست، دوم موضوع خود این ها است که باید حل و فصل شود و سوم چهره شهر است که باید مورد توجه قرار گیرد که این سه موضوع باید در مسیر مدیریت یکپارچه شهری حل و فصل شود و این موضوعی است که یک ارگان به تنهایی نمی تواند آن را به پیش ببرد و باید همه سازمان های مسوول دست در دست هم دهند تا این موضوع را مرتفع کنند.

خداکرمی در ادامه افزود : وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، قوه قضاییه حتی وزارت ارشاد حتی سازمان های فرهنگی ما که متاسفانه به جای رسیدگی به امور اجتماعی و فرهنگی بیشتر در صدد نمایش دادن فعالیت های مردمی هستند باید آستین بالا بزنند و به این موضوع مهم ورود پیدا کنند .اما آنچه که ما باید در حوزه فرهنگ به آن برسیم ، مقوله درمان اعتیاد است و یا رسیدگی به مهجورین و معتادان است و این موضوعی است که باید در راس کارهای فرهنگی قرار گرفته شود.

وی با انتقاد از موثر نبودن کارها و اقدامات صورت گرفته در این حوزه می گوید : بیش از 38 سال است که مدعیان فرهنگ و حل مسائل اجتماعی با بودجه های  کلان کار می کند در حالی که خیابان های ما مملو از معتاد است و این نشان می دهد این فعالیت ها هیچ نتیجه ای نداشته است و باید خودمان نتایج آن را ارزیابی کنیم.نهادهایی که به این موضوع رسیدگی می کنند نیر  نیاز به ارزیابی مجدد دارند .

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد باید تلاش کنیم تا بتوانیم با شهرداری و شورا و سازمان های متولی در قالب مدیریت شهری این مساله را حل کنیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه