English

معاون وزیر نیرو در پاسخ به موج مطرح کرد؛

خودکفایی ۸۵ درصدی در ساخت نیروگاه های خورشیدی

محمد صادق زاده گفت: در حال حاضر ۵ کارخانه تولید صفحات خورشیدی در کشور وجود دارد که می تواند نیاز داخلی کشور را تامین کند که 85 درصد تجهیزات نیروگاه ها را شامل می شوند و در آینده 15 درصد باقی مانده تجهیزات نیز داخلی سازی می شود.

خودکفایی 85 درصدی در ساخت نیروگاه های خورشیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رییس سازمان انرژی های تجدید پذیر کشور با اعلام اینکه نیروگاه های جدید وارد مدار شدند گفت: این نیروگاه های تجدید پذیر بصورت خرد و پراکنده در سراسر کشور وجود دارند که مجموع آن ها به اندازه نیروگاه های بزرگ انرژی تولید می کنند.

محمد صادق زاده با بیان اینکه تحریم ها بر فعالیت نیروگاه های کوچک تاثیر چندانی ندارد، افزود: نیروگاه های مقیاس کوچک ساخت مشترک 10 مگاوات ظرفیت تولید دارند که 17 هزار مگاوات ساعت برق تولید می کنند.

او با بیان اینکه امسال 5 هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی وارد مدار شده اند تصریح کرد: درخواست سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه های متوسط افزایش یافته و رشد سرمایه گذاری در این بخش بیشتر شده است.

او با تاکید بر اینکه نرخ رشد تجدید پذیر صعودی است گفت: رشد نیروگاه های تجدید پذیر در سال 96 نسبت به 95 نزدیک به 70 درصد بوده است و امیدواریم نرخ رشد نیروگاه های تجدید پذیر امسال نسبت به سال 96 به 30 درصد برسد.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه در زمینه تولید صفحات خورشیدی فعال شده ایم، اظهار کرد: در حال حاضر پنج کارخانه تولید صفحات خورشیدی در کشور وجود دارد و امروز تحریم نمی تواند تولید صفحات خورشیدی را متوقف کند.

صادق زاده در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه چند درصد تجهیزات نیروگاه خورشیدی داخلی سازی شده گفت:  70 درصد ارزش نیروگاه خورشیدی مربوط به صفحات خورشیدی است و حدود 15 درصد مربوط به بخش الکترونیکی است که وارداتی هستند و سه ماه پیش وزارتخانه ابلاغیه ای صادر کرده اند که برای تولید کننده ها مشوق صادر شده تا از محصولات ایرانی استفاده کنند. 

او افزود : بیش از 40 کشور دنیا تجهیزات الکتریکی نیروگاه های تجدید پذیر را تولید می کنند که ایران قطعات مورد نیاز را از کشورهای کره، چین و...تامین می کرد که امروز به دنبال داخلی سازی آن هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه