English

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام:

جشن ویژه روز دختر در کتابخانه مرکزی برگزار شد

در آستانه سال‌روز ولادت حضرت معصومه(س)، جشن ویژه روز دختر در کتابخانه مرکزی برگزار شد.

جشن ویژه روز دختر در کتابخانه مرکزی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، در آستانه سال‌روز ولادت حضرت معصومه(س)، جشن ویژه روز دختر در کتابخانه مرکزی با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام؛ حجت الاسلام هاشمی، مسئول کانون های خدمت رضوی استان ایلام؛ حجت الاسلام حسین تمرخانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام؛ زهرا جمالی، فرمانده بسیج بانوان سپاه‌ امیرالمومنین؛ کاروان سفیران کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) کارکنان ستادی و کتابداران کتابخانه مرکزی برگزار شد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در ابتدا ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان در مراسم و تبریک دهه کرامت و روز دختر، دهه کرامت را که آغازش با ولادت حضرت معصومه (علیهالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا (علیه السلام) همراه می‌باشد، یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر دانست. 
حیدری بیان داشت: شرایط اجتماعی ایجاب می کند که به دختران و زنان بیشتر پرداخته شود. این بانوی بزرگوار الگوی کامل و وافی برای دختران ایرانی است. باید از ایشان الگو گرفت تا زندگی پربار و پربرکتی داشت.
وی با اشاره به رشادت مردان و زنان ایلامی در دوران دفاع مقدس افزود: در گذشته ایلامیان تا پای جان از جان و مال و ناموس و کشور دفاع می کردند و در حال حاضر فرزندان این عزیزان جای در جای پای پدران و مادران فداکار و رشید خود نهاده و پرچمدار فرهنگی این دیار هستند.
حیدری در بخشی از سخنان خود با دعوت از2 نفر از اعضای فعال کتابخانه مرکزی که نوه های شهید محمد شفیع فیضی زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق در آن سوی مرز مهران در دهم اردیبهشت ماه سال جاری تفحص شد بودند به تاثیرگذاری جانفشانی شهدا در به ثمر نشستن میوه های انقلاب اشاره کرد و گفت: فرزندان و نوه های شهدای گرانقدر جمهوری اسلامی، همواره راه پر رهرو آنان را ادامه خواهند داد و در سنگرهای فرهنگی پیشقراول لشکر حزب الله خواهند بود و ما ازین بابت به آنان می بالیم که خونشان ضامن امنیت کشور ما بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین شفیعی، سرپرست کاروان سفیران کریمه اهل بیت (س) در گرامیداشت این روز و بررسی ابعاد شخصیت حضرت معصومه(س) و وظایف دختران جامعه در این برهه حساس سخنانی را ایراد کرد.
شفیعی ضمن تبریک ایام مبارک دهه کرامت و روز دختر بر این مطلب تاکید نمود که دختران ما باید اهمیت جایگاه زن بودن و مادر بودن را بدانند . 
حجت الاسلام و المسلمین شفیعی ضمن بیان فضایل حضرت معصومه( س ) به ذکر رهنمودهایی در خصوص دختران اشاره کرد و به دختران حاضر در مراسم خطاب کرد ازفرصت ها استفاده کنید، پوشش مناسب داشته باشید و به کسب علم و دانش مشغول شوید.
وی افزود: بانو حضرت فاطمه معصومه (س)در عفاف و حجالب اسوه تمامی دختران ماهستند لذا بهتر است دختران ما با الگو قرار دادن ایشان خویش را از ترفندها و دسیسه های دشمنان که سعی دارند با زیبا نشان دادن بی حجابی ارزش دختران را زیر سوال ببرند رها سازند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه